Explica un blocaire
que després del concert de La Passió
segons Sant Mateu de Bach va veure sortir del Palau de la Música un tal Javier
Godó, segons sembla un home poderós que porta els fils de la cosa aquesta de La
Vanguardia, aquest diari tan senyor i respectat i llegit en aquest país, tan
senyor i respectat o respectable com el propietari mateix Javier Godó, que no
endebades havia assistit al concert de Bach dirigit per Jordi Savall, encara que
ell no sabés qui era Jordi Savall, si he de jutjar pel que diu el blocaire que
va sentir comentar el tal Godó al seu xofer abans d’entrar al cotxàs de senyor
respectable que assisteix a un concert de Bach. Me ha sobrado la última media hora, es veu que va dir el senyor Godó
en un català estrany, tenint en compte que és el rei mides del diari més venut i
respectat a Catalunya per una gent tan respectable com la catalana que compra
diaris a un senyor tan respectable com el senyor Godó, llegeixo a Google que III Conde de Godó y Grande de España, senyor
senyoríssim, com es veu, no endebades va assistir a un concert del tal Bach al
respectable Palau de la Música catalana, respectable malgrat que l’entitat
tingués un petit lapsus de dinou anys confiant la seva presidència a un tal Fèlix
Millet, senyor durant tot aquest temps respectabilíssim i justament ara enviat
a les catacumbes perquè, de manera sorprenent, per a l’estupefacció dels respectables
membres dirigents del Palau, Millet va resultar no ser tan respectable, i per
tant s’entén que una entitat tan respectable no pogués tolerar aquesta taca
intolerablement irrespectable un cop finalment coneguda aquesta
irrespectabilitat.
El comentari del senyor
Godó sobre el seu parer en la darrera mitja hora de l’obra de Bach em va
semblar sensacional per la multitud de certeses i alhora preguntes que
immediatament em va suscitar. Si el senyor Godó va trobar sobrera l’última mitja
hora del concert no hi ha dubte que,
tractant-se d’aquesta obra de Bach, l’home va trobar sobrer el concert
sencer. Si no t’agrada la última media
hora de La Passió segons Sant Mateu
de Bach, no t’agrada ni la Passió, ni Bach, ni la clàssica, ni saps que és una
batuta, un violí, un contrabaix, un trombó i no diguem un fagot. Per això, tenint
jo clar aquest punt de la qüestió, a continuació em va intrigar molt saber per
què el senyor Godó, vista la confiança total en el seu xofer en fer-li aquest
comentari espontani de la última media
hora, no va ser capaç de dir-li la veritat, que havia trobat insofrible el
concert sencer. L’honestedat parcial innecessària del seu comentari se’m fa en
principi inexplicable, i justament per això em vaig veure obligat a trobar-li
el desllorigador, conscient que tota explicació no serà més que una
especulació. Crec que el senyor Godó no va ser conscientment deshonest en la
part deshonesta del seu comentari al xofer, i que per tant va deixar anar la
part honesta del comentari creient realment que confiava al xofer tota la
veritat. Per comprendre això cal naturalment fer l’esforç de ficar-se per un
moment en el fascinant cervell d’un estúpid integral de la categoria senyorial
del senyor Godó. Aquesta confusió mental que va portar al senyor Godó a ser
parcialment deshonest creient honestament que estava sent del tot honest, de
fet ni creient-ho, de fet ni plantejant-se la seva honestedat o manca d’honestedat
perquè ja hem quedat que parlem d’un cretí deïficat, només se m’acut que pot
tenir a veure amb el fet que, honestament, l’home realment no sabia que tampoc
no li havia agradat el concert de Bach des del principi fins al que ell, el senyor
Godó i Grande de España, anomena media hora final. El fonament de la meva
tesi radica justament en l’expressió media
hora final. Tractant-se d’un concert de clàssica, per què parla de l’última
mitja hora i no a partir de tal o tal altre moviment de l’obra? Va ser a partir
de l’ària de la contralt, cap a la recta final de La passió, que el senyor Godó i Grande
de España es va començar a avorrir? No, no sembla per la seva expressió, la media hora final, que es referís a
cap moviment concret sinó simplement a la mitja hora final, així, a l’engròs,
com qui compra un lluç i demana que li tallin la cua. Ni tan sols va dir que s’hagués
avorrit als últims vint-i-cinc minuts del concert, cosa que podria fer pensar
que s’havia començat a avorrir a partir d’un moviment concret de l’obra. No. Me ha sobrado la última media hora final,
va dir al xofer sense enrojolar-se. M’hauria agradat saber què li van semblar
les dues hores i escaig anteriors del concert. El senyor Godó va patir l’inici
de l’avorriment des del primer minut de concert, no en tinc cap dubte. I a
partir de la mitja hora final, la cosa se li va fer definitivament
insuportable.
Més enllà de l’anàlisi
del comentari del Grande de España,
només un home poderós que està per sobre del bé i del mal pot dir, i en aquest
cas pensar seriosament, aital imbecil·litat. Només sent un totxo integral es
pot arribar en aquest país a ser el senyor Godó i assistir a un concert de Bach
i dir una bestiesa similar i pujar en similar cotxàs amb xofer, i tot tan
normal. Perquè el senyor Godó no va dir el que va dir només perquè fos fill de,
hereu de, i per tant pot dir i pensar el que li passa per l’engonal sense
deixar de ser III Conde de Godó,
etcètera. No, en el fons la cosa no és així. El senyor Godó es permet ser
senyor i és considerat senyor perquè el poble, sobretot la majoria dels
respectabilíssims i cultivats assistents aquella nit al respectabilíssim Palau
de la Música, el consideren tot un senyor i per això compren el seu senyorial
diari aristocràtic avantguardista, diari respectat per la majoria del poble que
voldria ser com el senyor Godó i el respectable del Palau, tots amb el diari
del senyor Godó sota el braç malgrat el bla bla que la venda de premsa escrita
ha caigut en picat i la gent pot contrastar avui dia molt més la informació amb
els digitals i bla bla. Res. Tots amb criteri i opinions respectables com
aquella de la sobrera última media hora,
no endebades va ser pronunciada pel seu honorabilíssim Grande de España, director-editor del seu diari favorit, un senyor
que per continuar demostrant que és Grande
no dubta, i no s’equivoca, a deixar-se veure al Palau de la Música Catalana, ni
que sigui com a cortesia per una invitació, perquè els catalans continuïn
abonant la seva grandesa, la grandesa del senyor Grande de España.
Malgrat els
il·lusos cants de sirena, aquest continua sent l’independentisme dels catalans.
Res no canvia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada